Lev Semyonovich Vygotski foi um psicólogo russo. Seus mais produtivos anos foram no Instituto de Psicologia em Moscou (1896-1934), onde expandiu suas idéias no desenvolvimento cognitivo, particularmente no relacionamento entre a linguagem e o pensamento. Seus escritos enfatizaram os papéis de fatores históricos, culturais e sociais na cognição e argumentavam que a linguagem era a ferramenta simbólica mais importante fornecida pela sociedade. Sua obra Pensamento e Linguagem (1934) são um texto clássico na psicolingüística. Jean Piaget Swiss psychologist (1896 - 1980) known for his research in developmental psychology. After receiving a degree in zoology from the Univ. of Neuchâtel (1918), Piaget's interests shifted to psychology. He studied under C. G. Jung and Eugen Bleuler in Zürich, and then in Paris at the Sorbonne. There, he worked with Alfred Binet in the administration of intelligence tests to children. In reviewing the tests, Piaget became interested in the types of mistakes children of various ages were likely to make. After returning to Switzerland in 1921, Piaget began to study intensively the reasoning processes of children at various ages.